10 veckor och 4 dagar ute pa luffen

Det var val nagra dagar in i Bali vi var, sa dar ar ocksa dar jag fortsatter.

Efter nagra dagar pa den harliga Indonesiska on Bali borjade det handa saker. Vadret stabiliserade sig, vi fick en massa trevliga grannar och nya bekanskaper som gjorde det mojligt att fly sjalvasta Kuta Beach for att se betydligt naturskonare vyer. En av turerna gick till den pitoreska hantverksbyn Ubut, med sjalvaste Fedrik Karlsson och Co. Dar besokte vi Monkey Forest, visserligen kande vi att det var nog tittat pa apor, men det var verkligen en haftig skog och sa klart trevligt sallskap.

Flera dagar framover hade vi turen att fa aka med en surffantast fran Spanien som bodde pa varat hotell och se stallen dit ingen vanlig turist skulle hitta till. Valdigt speciella och coola platser, precis som spanjoren sjalv var, valdigt speciell minst sagt och ja visst, kanske lite cool ocksa, vilket manga ganger ledde till sma dispyter, da vi hade olika asikter om precis allt man kan ha olika asikter om. Likforbannat fragade han oss varje gang om vi ville folja med pa nya aventyr, det var gratis, det var underbara platser och vi kunde bara aka med, klart vi ville!
Det hande nagot nytt varje dag, vi blev verkligen bortskamda.

Nu ar det inte bara jag som har gett mig pa surfbradan, vi alla tre fick en personlig surfkurs av spanjoren sjalv. Lite smakaxigt slangde vi upp surfbradan i armen och skulle ge oss ut pa vagorna. Tydligen hade vi undervarderat en surfares teknik da vi hade fullt upp med att bara halla oss kvar pa bradan, LIGGANDES PA MAGEN! Men skam for den som ger sig, sa det var bara att simma ut mot vagorna som sag allt annat an laga ut. Da borjade nasta motgang, mjolksyran slog in i armarna och man kande att en veckas festande kanske inte var den basta forberedelsen for att utova denna sport. Det slutade med att vi fick en vag over oss och det skramde oss mer an gav oss en kick och vi tog sikte mot land igen. Spanjoren fick vatten pa sitt kvarn, da han tidigare fragat om vi kunde simma pa riktigt och vi svarde honom med ett hanfullt skratt.

Dagarna kunde ibland vara harda, speciellt efter 2 timmars paddlande ute till havs, det var da vi akte hem till hotellet och tog en avkopplande Bintang i poolbaren. Nattlivet hade mycket att erbjuda, det var liv, dans och gladje bland folket som spred sig over Kutas gator.

Allt har sitt slut och vi hade tre harliga veckor i Filippinerna att blicka fram emot!

Filippinerna

Vi dunkade ned pa Filippinsk mark en fredag formiddag efter att ha tillbringat en natt pa Kuala Lumpurs flygplats. Trotta, slitna och hungriga tog vi oss ut i terminalen som sag allt annat an stor ut. Det enda vi skulle gora var att finna en flygbiljett till Caticlan da vi fick hora att det minsann inte gick nagra sadan flighter fran flygpaltsen vi befann oss pa. Nehe, da skulle vi alltsa bara ta oss till den ratta flygplatsen och den lag 16 MIL dar ifran. Vi missade bussen som gick dit och den enda utvagen var att ta en taxi igenom Manila och vidare. Det var ocksa lattare sagt an gjort, taxin fanns det men helt utan pengar stog vi da inte ett enda betalkort av de vi hade fungerade i automaterna. Vi pratade sedan till oss en deal om att fa aka med i taxin till narmsta bank och losa problemet dar. Det fixade sig efter manga om och men och vi anlande den ratta flygplatsen 2 timmar senare.
Dar mottes vi av en ko utan dess like for att fa en jakla biljett till Caticlan. Efter att ha koat i tre timmar fick vi reda pa att alla flighter redan gatt for dagen och ja, det var bara att ta sig till narmsta hotell i Manila for att flyga vidare dagen efter.
Slavklart skulle vi da ocksa ha den oturen att fa tag pa varldens trippelidiot till taxichauffor som foroskte blasa oss pa en stor summa. Fordomarna om Manila var som bekraftade pa nagra fa minuter. Vi kom till slut till ett hotell, efter att ha bett taxi chaufforen att slappa av oss ett antal ganger. Vi satt inte var fot utanfor hotellet och nar skymningen foll avradde hotellpersonalen att ga nagonstans de gick istallet vara arenden och kopte det vi ville ha, for att slippa bli lurad.

Det var en befriande kansla att nasta dag sitta pa ratt flygplats och vanta pa planet till Boracay. Men det var natt och jamt vi hann med det. Anna var namligen forsvunnen da det var boarding-time. Jag och Linnet forsokte uppehalla personalen sa gott vi kunde och sa att Anna kom vilken sekund som helst. Det gjorde hon inte och de var tvugna att kora ivag med bussen som skulle ta oss till flyget. I samma sekund kommer Anna gaendes lugn som en filbunk och tyckte hon hade stenkoll pa tiden, da klockan precis hade slagit for boarding, Anna en tidsopptimist, javisst:)

Vi kom till Boracay, tro det eller ej och vi var mer an imponerade over detta paradis.

Fortsattning foljer inom en snar framtid, ni ska fa hora allt om vara vekor pa Boracay...

Snart ar vi hemma!

Josefin med flickor

BALI

Nu ar det dalig uppdatering igen - Ja det ar det! Vi lamnade soliga Thailand for fem dagar sedan. De sista tva veckorna var helt underbara med det basta boendet pa resan, roligt sallskap och rekorddrickande av mojithos. Trots det sa bestamde vi oss for att sticka vidare till Indonesien, sa vi tog vara feta ryggor och begav oss pa en 10-timmars tur med farja och minibuss till Phukets flygplats. Minibussresan ar ju ett kapitel for sig, vi ar glada att vi lever. Natten tillbringade vi pa flygplatsen for att invanta ett flyg till surfarnas paradis Bali, dar vi nu ar.

Till en borjan forstod vi inte varfor vi lamnade Thailand. Det soliga vadret byttes till mulet, fint boende pa Sweden village till sunkigt pa New Arena,  vita strander till skitig, kalla mojithos till inhemsk ol, gamla och nya vanner mot inga vanner alls. Vi kande oss for forsta gangen pa resan ensamma. Dagen efter ankomst kollade vi pa returbiljetter till Thailand, diskuterade fram och tillbaka men bestamde tillslut att vi skulle ge Bali en chans! Vi hade ju trots allt bara hort positivt om on!

Efter 4 dagar har trivs vi bra. Vi kanner oss inte alls ensamma langre, boendet ar okej och vi har hittat en mexikansk restaurang som har bra mat och de har faktiskt minst lika goda mojithos som pa Koh Samui. Igar hyrde vi en taxi under en dag och akte for att se oss om. Vi sag finare strander och akte till monkey temple. (se bilder) Darefter hoppade vi av taxin vid ett stort shoppingcenter pa Kuta Square. Sprang runt pa Top Shop, Billabong och Rip Curl, dar det kom nagon och knackade mig pa axeln, Fredrik Carlsson! Det visade sig att han och hans vanner bor pa samma hotell som oss!

Var plan ar att aka vidare till Gili islands pa torsdag dar det ska finnas bra snorkling, strander och vatten som gar att jamfora med Thailand.
Vi har ocksa sett en hel del surfare, vissa battre an andra. Aven Josse har gjort ett bra forsok! Surfergirl-Josse ar hennes nya namn. Fa se om jag och Anna vagar hyra en brada innan vi lamnar stranden Kuta beach, dar de flesta nyborjare surfare ar.

Vi mar i alla fall  mycket battre an pa fredagen nar vi kom hit och ser fram emot att ga ut och ata med vara nya vanner fran Stockholm, pa den mexikanska saklart!

Bilder kommer snart..

Saknar er dar hemma!
Kramar fran Linnea med flickor!

Koh phangan & Koh samui

Hello alla!

Nu var det sjutton ett bra tag sedan vi uppdaterade varan blogg som vi gjort sa mycket reklam for. Detta ber vi om ursakt for, vi ska forbattra oss. Men ni forstar sakert att vi har lite annat for oss, det ar alltid nagot som kommer ivagen for varat blogg skrivande. Aja alla fall nu har jag ursaktat oss nog... Nedan foljer varan tid fran Koh phangan till Samui, hall i hatten!

Efter en bra tid i Phuket var det dags for det resans stora happening, FULLMOON! Efter en lang och otroligt trist resa kom vi antligen fram fram till koh panang. Dar hade varan van Bjorn bokat in oss pa ett mysigt boende vid namn Friendly! Latt resans finaste boende tyckte vi da. Vi anlande till on 5 dagar innan sjalva fullmoon partyt for att bekanta oss med on samt festa in oss pa ratt spar....Men ki fick vi, gissa vem som drog igang varsta magsjuksepidemin om inte jag 2 dagar innan sjalva kvallen. Vi hade hyrt mopeder och var ute och sag oss om pa den otroligt vackra kuperade on nar magen borjade saga ifran. Inte sa ovantat vad galler mig! ! Sa det fanns inte sa mycket mer att gora an att be Emmy trycka gasen i botten mot Friendly bungalows!  Val hemma vantade ett dygns svar magsjuka. Dagen efter pa kvallen kandes allt mycket battre och vi borjade ladda om batterierna, for fullmoon kan man ju garna inte missa! Aningens optimistiskt kan tyckas och det var det, ja det var det! For nu var det namligen Jennys tur samt broderna Ljungberg. Och pa sjalvaste fullmoon dagen drog Josse igang ett jaklans hulckande! Sa for oss blev det inge fullmoon, istallet lag vi med liggsar i vara sangar och grat floder sa det blev blott pa golvet!
For ovrigt sa var val vistelsen bra pa koh phangan, det ar ju en helt utsokt o. pa dagarna ligger man andra pa stranden eller sa hanger man pa nagot av alla filmstallen och bara slappnar av. Pa kvallen erbjuds en hel del intressanta manniskor, musiker, drycker och barer! Sa bra det bara kan bli helt enkelt:)
PS. En annan dag kom Linnet i obalans pa mopeden men den historien tar vi en annan gang!

Nu ar vi pa Koh Samui och trivs som fisken i vattnet, trots allas ogillande av denna O. Men vi tycker att den ar helt utmarkt. Vi bor ju hur fint som helts i en stor lagenhet oppe i bergen(se bilder) med pool och hela kittet!  Vi har aven en varsin  moped som vi brummar runt pa dag som natt:) Stranden ar med jattefin och festen pa kvallen faller oss ocksa i smaken!

I sondags spelade Timbuktu pa koh tao. Sa da arrangerades det en privattur over dit med en harlig lyxyacht.... Vi blev ett gang pa 20 pers som akte over dit pa kvallen och tillbaka pa natten. Timbuktu var helt underbart, en av de basta upplevelserna har. Sa mycket folk som stod och sjong och dansande i sanden, helt sjukt vare! For mig och Josse blev det dock en timmes arbete pa herrtoaletten som tvalvardinna samt toapappers utdelare. En mycket uppskattad gest!

En annan kvall anordnades det grillkvall uppe pa sweden village, Matte stod for sjalva grillningen medans vi damer stod for tillredningen av maten. Det blev sa gott att till och med grannarna kom och borjade ata resterna samt slicka skalarna!:)

En annan morgon vaknade vi till oset av nygraddade vafflor, det var Lars-Erik (aven kallad Larssa numera) som stod for den harliga overraskningen.

Sa som ni sakert forstar sa trvis vi som aldrig forr. Paniken har val infunnit sig lite nar man inser hur sjukt fort tiden har gatt. Vi har ju bara halva tiden kvar nu. Pa sondag reser vi harifran vidare till Phuket for att sen flyga vidare till Bali Bali Bali. Det ska bli nice!

Pa aterseende folkens... Vi saknar er alla!

Kramar Anna

Sammanfattningen av Patong...

..kommer inte bli sarskilt enkel men jag ska gora sa gott jag kan.

Jag haller med Krille, det är bättre fart på världsekonomin än på var blogg for tillfallet. Men jag kan ju bara inte saga annat att ni far se det som ett valdigt gott tecken,  det ar just bara sa att vi har for roligt och for fullt upp for att sitta pa internet.

Patong var det alltsa vi akte till efter var Phi Phi-vistelse. Vi var alla overens om att Phi Phi var helt fantastiskt och att alla andra stallen nu skulle kannas mindre bra. Mycket riktigt var det precis den kanslan som oste over oss da vi klev ur taxin, slitna och bolosa mitt pa Banglaroad.Men som alltid nar man kommer till ett nytt stalle tar det ett tag att aklimatisera sig. Det gick bra och vi fann ett boende till en ypperligt bra pris efter en liten forhandling med killen som inte kunde ett ord engelska pa KEETA Guest house mitt i Patong. Detta ypperliga pris visade sig sedan vara lite for lagt for hotellagaren sjalv som inte var allt for lycklig over varat val att stanna fler och fler natter an vad vi fran borjan hade tankt. Efter nagra dispyter om allt ifran att vi inte hade vatten ibland till att vi inte fick rummet stadat pa flera dagar, slutade vi helt enkelt att prata med denna man och han lika sa.

Vad som alltsa var vart egentliga mal med Patong var att fa ett visum sa vi skulle slippa lamna landet. det var inte riktigt lika enkelt som vi trodde utan det var bara att punga ut till en flygresa tur och retur Phuket-Kuala Lumpur for att fa ytterligare 30 dagar i landet. Det var alltsa mest motgangar till en borjan och jag var inte sarskilt imponerad av sjalvaste Patong, dar medelaldern faktikst var 60. Men vi kande att det var lika bra att stanna dar tills det var dags for flygresan och tills vi skulle fara till var nasta destination, inget nagon av oss nu angrar. For varje dag som gick blev det bara battre och battre, vi traffade trevliga manniskor och umgicks faktikst med lokalbefolkningen, som en riktiga backpackers gor:)

Vi bestmade aven en dag att aka pa en heldagsutflykt till den kanda o-gruppen Similand Islands, det var verkligen en upplevelse, otroligt fina koraller och underbara sma strander, vi hade aven den turen att se delfiner pa vagen. Tyvarr var inte vadret topp, men saklart helt regnfritt.

En annan dag tog vi lokalbussen, som man hoppade pa precis var man ville, till Phuket stad och gick pa sondagsmarknaden.

Resan till Kuala Lumpur ar en historia for sig som vi sarkert kan beratta vid ett annat tillfalle, men som gjorde Patong till en riktigt unik upplevelse.

Nu ar vi pa plats pa Haad Rin Beach, Koh Phangan och det kan inte heller bli battre an sa har. Vi ska beratta mer, det lovar jag, bilder kommer ocksa, men tar en sa fruktansvard lang tid att ladda upp. Helst skulle vi skriva millanga inlagg och ladda upp tusentals bilder, for det ar sa mycket som hander varenda dag.

Ha det bra dar hemma!

Halsningar Josefin med flickor

Bye bye Phi phi

Nu har vi beslutat oss for att lamna Kho phi phi. Vi har spenderat 1,5 vecka har och det har varit underbart. Vi har traffat manga nya och roliga manniskor. De vi mest kommer att minnas mest ar GÜnter fran Sverige, arktiekten Tristan fran Manchester och tre israeliska soldater. I sondags kom aven Bjorn Jerry och Robin som vi kanner sedan tidigare.
Se aven deras sida --- www.jerrybjorn.blogg.se

Igar efter en heldag pa stranden tog vi med pojkarna pa var forsta traningsrunda. Vi bytte vara flipflops till de mjuka tygskorna och begav  oss upp pa ett berg. Vi gick uppfor minst 1000 trappsteg innan vi var i mal! Uppe pa toppen avnjot vi en isglass medan nagra svettparlor syntes i vara brunbranda pannor. Benen fick basta traning och fick smaka pa kraftig mjolksyra (tio ganger varre an den man kanner nar man cyklat sittandes uppfor backen vid Paras bageri i Gagnef.) Men utsikten och solnedgangen vi fick se var vard varje kliv. (Se bilderna)

Efter var vistelse pa on ar vi sakra pa att att det ar dumt att tatuera sig nar man druckit nagra buckets for mycket och att 60-aringar inte bara dansa utan aven sla ner unga killar.

Ikvall ska vi ata tillsammans med killarna pa ons basta restaurang. Imorgon tar vi fem baten over till Phuket for att ordna visum, sa vi kan vara kvar i detta harliga land ett tag till!

Halsningar Linnea

Goda pizzor vid strandenVar japanska van =)Vissa valjer tajtare an andra..Lang trappaViewpointBjorn och Anna med en bucket pa Rolling stones bar

Hur vi aktiverar oss pa on

Da har vi spenderat en hel vecka har pa Phi Phi och det har val inte varit allt for slitsmat for att fa dagarna att ga.

En dag borjar med att var vackerklockan ringer for frukosttime, vi tar da ett gemensamt beslut om det ar vart att ga upp och ata hotell frukosten, genom det alltsa tjana in en 20-lapp eller sova en halvtimme langre. Vi gar sedan i samlad skock ner till stranden och forsoker aven dar ta ett gemensamt beslut om var den ultimata strandplatsen ar for dagen, fem viljor som vi har gar det oftast ganska enkelt. Pa stranden branner vi pa till nagon kanner att varmen blir for pafrestande och en fruktshake skulle passa battre. Efter dagen passerat ar vi oftast en aning uttorkade och lite omma i skinnet att en liten siesta passar bra. Vi atervander da hemat dar ett (for vissa av oss) kallt AC-rum vantar eller om man kanske foredrar poolen. Ja, alltsa en ganska bekymmersfri vardag dar lyxproblemen star i centrum.

Ibland blir vi trotta pa sol och bad. Da finns det en massa andra saker denna lilla o har att erbjuda. Forutom alla goda restauranger (fast vi ater pa samma varje dag) finns det mangder av skonhetssalonger, massagecenter och affarer. Vi ar ju inte dem som ar dem och vill naturligt vis uppleva allt av on. Darfor har jag, Jenny och Anna en kvall varit och tagit en varsin helkroppsmassage i Aloevera, en annan dag manikyr, pedikyr och fotmassage och ja, vi haller budgeten.

Som ni sakert har sett pa vara nyuppladdade bilder har vi ocksa varit pa batutflykt en dag. Da hyr vi en kille och en trabat sa lange vi vill och aker runt dar vi onskar. Det ar underbart och vi ska gora samma sak imorgon men ska da utforska andra destinationer.

Nattlivet ar inte heller sa dumt har pa Phi Phi, vilket vi ocksa det har provat pa nagra kvallar. Det ar nog mer an halften svenskar har men aven en blandning av manniskor av alla mojliga slag. Kanske ett pensionepar skulle kanna sig en aning missplaserade, men det finns nagra av dem ocksa. Sist pa dansgolvet var det en 60 arig man bland oss som slangde sina lurviga, sa det ar aldrig forsent:)

For att inte lata for mycket som en skrift ur en resekatalog kan jag bara sammanfatta det som att vi har det superharligt har i Thailand och fler bilder kommer att laggas upp.

Nu ska vi ga och sova for att ladda till en heldag i bat.

Varma halsningar till Skandinavien

Josefin

Koh Phi phi

Da sa har vi antligen anlant till hav och sol! Efter att vi mott upp Jenny och Emmy i Bangkok bestamde vi oss for att dra vidare till Phi Phi oarna. Vi begav oss en tidig januari morgon efter att ha hettsatit en sista gang av den goda hotel frukosten. Gratis ar trots allt valdigt gott! Anlande till flygplatsen efter en mycket fartfylld taxiresa, korandes av en mycket trott chaffor som inte ens ville ha tuggummi nar det bjods i bilen. Flygresen ar ett kapitel forsig sa jag gar inte in narmare pa det. Eller vi kanske ska namna att medans vi andra satt och skakade av radsla sov syskonen Hedlunds den basta somnen pa lange!
Val i Phuket forhandlade vi till oss en schysst deal med transfer samt batbiljett tur och retur till Phi Phi. Bat resan blev dagens andra persch(hur det nu stavas). Baten var val fran 1970-talet men verkade trots sin alder ganska korduglig. Det basta av allt var att vi hittade dom basta plasterna ute i solen pa sidan av baten. Dar satt vi 5 inom en radie av 1,5 meter pa en diameter av 40 decimter, aja lite trang for rumpan men det kandes ju as schysst! Tills vi gled ut pa oppna vatten och vagorna borjade ta ut sin ratt. Fornuftiga manniskor som jag och Josefin insag den lilla risken av varat platsval nar vagorna borjade sla over oss fran sidan. Vi gick in och satte oss i tryggt forvar medans som andra 3 coola tjejerna satt kvar och skrek...av gjadje?! Hela besattningen foljde sendan dom 3 coola tjejernas fard ut till phi phi oarna.
Har pa on ar det i alla fall toppen, vi hittade ett exemplariskt boende som foll oss alla 3 i smaken. Ett litet pittoreskt blatt hus med poolfront samt havsutsikt. Staden har eller byn, kanske lampar sig battre, ar i alla fall super mysig. Har far man minnsan inte i sig nagra avgaser. (No cars namligen, for er som inte har varit har).
Forsta dagen pa beachen. as mycke folk, mestadelen bestaende av svenskar. Super fint vatten och fin strand, bra stek helt enkelt! Men det vi kom a tro skulle bli en helt fantastiks dag blev for vissa av oss en obehaglig upplevelse.
Jag och Josefin satt och njot(stekte) som mest i vattenbrynet nar hon helt plotsligt flog upp gallskrikandes...Hon hade blivit biten av nagot stort och farligt eller...var det kanske bara en liten krabba? Tystnaden spred sig pa stranden och blickarna riktades mot en gratandes och skrikandes Josefin som storblodde fran fingret. Insedenten pa stranden slutade bra efter en lugnande banandrink.(bra for magen). Josefin mar idag bra och lider inga kramper efter krabbattacken.
Nu sa far det vara nog med skrivandet, man ar ju trots allt en packbacker som inte har sa fet pung...minuterna rinner i vag och vips har man brant ett par tio kronor...
Pa aterseende, laddar nog upp fler bilder ikvall. Hoppas ni har det bra dar hemma i kylan. Vi tycker det ar lite for varmt har, jobbigt att bada hela tiden...haha!

Halsningar Anna

Vi lamnar Bangkok

Da var det dax for att resa vidare. Jag ska inte ljuga och saga att vi varit de mest kultiverade dessa fyra dagarna har. Men vi har hunnit sett en hel del och har fatt en relativt bra uppfaattnig om denna stad. De flesta ar valdigt vanliga och hjalpsamma, men som pa sa manga andra stallen kan man latt bli lurad, sa det galler att vara med. Men ingen lurar oss och vi alla lamnar denna stad med ytterligare lite mer packning, vilket var helt oudvikligt att inte gora med tanke pa allt som gar att kopa, hehe:)

Idag har vi mott upp Jenny och Emmy som kom med flyget fran Vietnam denna morgon. De har minst sagt haft en valdig otur under deras tva forsta veckor pa luffen, sa nu var det himla trevligt att vara tillsammans igen.

Planen har hela tiden varit att vi ska ta oss vidare till Bali. Men efter att ha pratat med flera som varit dar och undersokt lite sjalva har vi ombestamt oss. Det ar tydligen inte sa stabilt vader dar den har tiden pa aret och det ar ju faktikst bara sol, sandstrand och varme som vi just nu vill ha. Sa idag bestamde vi alla fem att fortsatta resan tillsammans. Sa vi har nyss bokat flyg Phuket dar vi sedan ska ta oss vidare till Phi Phi Island (tva timmar med bat fran Phuket) Flyget gar 07.50 imorogn bitti sa nu maste jag ga och lagga mig!

Pa aterseende pa Phi Phi oarna!:)

Trevlig helg till alla dar hemma!

Josefin
bananpannkakortillsammans utanfor hotelletpa vag till flygplatsen for att flyga till Phuket

Bangkok

Antligen kommer var efterlangtade uppdatering! Sjalvklart ska vi forsoka vara mer flitiga med inlagg, men det tar ju sin lilla tid att komma till ro i denna storstad.

Da var det var tredje dag har i Bangkok och det har gatt bra med allt an sa lange, peppar peppar:) Vi sitter nu pa Koh san road och har nyss avnjutit otroligt god thailandskmat for en liten skitsumma. Temperaturen ar valdigt behaglig bade dag som natt.

Igar var vi ut at med Linneas bror Kristoffer och hans kompis Gustav som ocksa ar pa resande fot.

Vi sitter nu och ser pa mojligheterna for att kunna ta oss vidare till Bali om nagon dag, sa det ar var plan i nulaget.

(Linnea har inte tappat bort nagot, Anna overlevde flygresan och Josefin behovde inte betala for overvikt pa bagaget)

Fotsatt skriv pa var blogg, det ar superkul att lasa! Halsningar fran glada Bangkok!
Linnea pa GardemoenJosefin pa HeathrowFlygplatsen i Hongkong fran hotellfonstrettrapphangboxningGurra Anna Josse Linnea KristofferKvallen innan Kristoffer o Gustaf aker vidare..

Kära vänner, nu står det inte på!

annalinneajosefin.blogg.se är historien om tre tjejer som drar på äventyr till Asien

Nu är vi helt klara för att sticka på en 10 veckors-semester! Om några timmar står Krille utanför vår dörr, redo för att köra oss till Gardemoen. Vår resa börjar i Bangkok, Thailand där vi ska tillbringa några dagar och nätter i den livliga huvudstaden!